FAQ2016-10-13T09:01:12+01:00
Kleuren en productfoto’s2017-01-19T09:38:37+01:00

Onze producten worden veelal handgemaakt van natuurlijke materialen, ieder product is hierdoor uniek. Aan kleurstalen en productfoto’s kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. Neem bij twijfel altijd contact met ons op voordat u besteld.

Let op: Wij gebruiken een hoogwaardige kwaliteit soepel leer. Van nature heeft deze leersoort een leemkleur. Vervolgens wordt dit leer handmatig ingekleurd, op plaatsen waar het pigment minder sterk dekt zal de leemkleur dus minimaal zichtbaar blijven. Dit proces draagt bij aan de natuurlijke en unieke uitstraling van ons product. Oordeelt u zelf in onze showroom!

Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?2016-01-14T14:35:20+01:00

Onderaan iedere pagina van onze webshop vindt u een link naar de algemene voorwaarden. Tijdens de bestelling vindt u deze ook nog vlak voor u de bestelling definitief plaatst. Onderstaand kunt u een kopie van onze algemene voorwaarden inzien en downloaden:

Algemene voorwaarden

Wanneer ik wil herroepen of ontbinden?2017-02-20T17:24:47+01:00

U heeft een wettelijke bedenktijd van veertien dagen. Deze 14 dagen gaan in op het moment dat u het product ontvangt. Totdat uw bedenktijd voorbij is, kunt u de overeenkomst zonder opgave van redenen ontbinden. Dit kan ook al voor levering van uw bestelling.

Bestelt u verschillende producten tegelijk? Maar leveren wij deze niet tegelijkertijd? Dan gaat uw bedenktijd pas in nadat u het laatste product van de bestelling heeft ontvangen.

LET OP: Maatwerk producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.

Hier kunt u een herroeping- en ontbindingsformulier downloaden:

herroeping of ontbinding

nb. Het terugzenden van de geleverde zaken komt voor rekening en risico van de afnemer.

Staat uw vraag er niet bij?2015-08-25T08:47:51+01:00

Leest u onze informatiepagina’s door of neemt u eenvoudig contact met ons op!

Kan ik de bestelling ook zelf afhalen?2015-08-25T08:46:18+01:00

Jazeker, u kunt op afspraak terecht bij onze showroom in Amsterdam. De keuze hiervoor vindt u tijdens het besteltraject in onze shop! Wij nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met u op om de details te bespreken.

Wanneer ik niet tevreden ben?2017-02-20T17:26:11+01:00

Dan neemt u direct contact met ons op. Vanzelfsprekend kunt u het artikel (m.u.v. custom made) terugsturen binnen 14 dagen wanneer het in identieke staat is waarin u het heeft ontvangen (inclusief verpakking). De verzendkosten en het risico van het retourneren zijn dan wel voor uw rekening. Het factuurbedrag wordt zodra wij de artikelen in goede staat retour hebben ontvangen direct en zonder vragen aan u teruggestort.

Bent u wel tevreden? Vertel het door of deel het via social media, wij zijn u er dankbaar voor!

En de verzendkosten?2018-05-01T08:03:12+01:00

Wij verzenden alles wat u direct via de webshop kunt bestellen, binnen Nederland, zonder extra verzendkosten! Wij verzenden altijd met betrouwbare leveranciers en verpakken het geheel zeer degelijk. De verzending gaat bij grote en zware artikelen tot de eerste drempel en de eventuele installatie doet u zelf. Wilt u extra service? Bijvoorbeeld het in elkaar zetten van een kast of het plaatsen van een tafel? Neemt u contact met ons op voor de mogelijkheden. Voor tafels, bankstellen en andere grote meubelstukken kunnen transportkosten van toepassing zijn. Neemt u hiervoor contact met ons op.

Ontvang ik alles klaar voor gebruik?2015-08-25T07:55:27+01:00

Niet alle producten zijn bij ontvangst direct klaar voor gebruik, deze zult u moeten installeren of bevestigen. Denkt u bijvoorbeeld aan het monteren van het onderstel aan het tafelblad, het in elkaar zetten van een garderobekast of het ophangen van een lamp. We beseffen ons goed dat niet iedereen een technisch wonder is of dat het u eenvoudig ontbreekt aan tijd. Zo kan een kast in elkaar zetten of een lamp ophangen best wat kennis, tijd en kunde vereisen. Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken, bieden we een betrouwbare installatieservice aan, vaak door een externe partij (in het geval van tafels komen wij zelf). Kortom, mensen die gespecialiseerd zijn in het monteren en installeren van de meest uiteenlopende producten.

Wilt u gebruik maken van deze installatieservice, neem dan contact met ons op!

Geven jullie ook kortingscodes uit?2015-08-17T19:37:22+01:00

Zelden. Wanneer u een vloer bij ons besteld krijgt u als blijk van waardering een waardebon welke u in onze shop kunt gebruiken. Daarnaast geven wij af- en toe een kortingscode weg via de nieuwsbrief of Facebook. Verder geloven wij gewoon in onze scherpe prijzen in combinatie met ongeëvenaarde service!

Is bestellen via jullie webshop veilig?2015-11-13T08:22:52+01:00

Volledig! Onze hele website, dus niet alleen het afrekengedeelte, is SSL gecertificeerd! Een geruststellend idee wanneer u uw gegevens invoert. Daarnaast gebruiken wij uw persoonlijke gegevens voor niets anders dan het afwikkelen van uw bestelling. Geen onnodige nieuwsbrieven, eindeloze actiemails en andere ongewenste zaken. Vanzelfsprekend kunt u zich wel vrijwillig aanmelden voor onze nieuwsbrief welke u maximaal 1 keer per maand zult ontvangen.

Wat zijn jullie levertijden?2017-04-21T14:37:12+01:00

Heel verschillend. Sommige zaken hebben wij op voorraad. Andere moeten we bestellen of zelf produceren. De gemiddelde levertijd vindt u bij het betreffende artikel. Is er echt haast bij uw bestelling neemt u eenvoudig contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Zodra de producten gereed zijn voor levering nemen wij, of de transporteur contact met u op om de definitieve levering af te spreken. Wanneer een levertijd meer dan 30 dagen vertraagd nemen wij contact met u op.

Let op: levertijden zijn een indicatie, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Binnen de meubelindustrie zijn levertijden omgeven door mysterie. Wij zijn graag open, eerlijk en realistisch over onze levertijden. Niemand is gebaat bij een levertijd die mooi klinkt maar onmogelijk is waar te maken. De levertijden die wij op onze website vermelden zijn gemiddelden opgegeven door onze fabrikanten. Afhankelijk van drukte en andere variabelen kunnen deze korter of langer zijn.

Waarom zijn levertijden soms zo lang?

Bij bedrijven als Ikea of Seats & Sofa’s kunt u de nieuw uigezochte meubels vaak direct meenemen. Bij de meeste andere meubelzaken is dit niet het geval. De reden hiervoor is dat er enorm veel verschillende uitvoeringen bestaan waardoor het onmogelijk is om alles op voorraad te hebben. Iedereen heeft zijn eigen specifieke wensen waardoor er per klant geproduceerd wordt.

Het bestelproces neemt vervolgens ook tijd in beslag: Voordat uw bestelling werkelijk wordt besteld bij de fabrikant ben je vaak ca. 4 dagen verder. Wanneer de bestelling (vaak via een tussenschakel) uiteindelijk bij de fabrikant aankomt gaat de fabrikant de opdracht bevestigen naar de winkelier toe. Ook dit kan weer een aantal dagen duren. De orderbevestiging wordt vervolgens gecontroleerd en bevestigd waarna deze klaar is voor productie.

Toch wordt uw order dan niet direct in productie genomen. Stel u heeft een lederen bankstel gekocht, model Chesterfield. De fabrikant moet dan eerst zijn toeleveranciers op de hoogte stellen. De fabrikant moet in de meeste gevallen onderdelen van het bankstel bestellen bij zijn toeleverancier. Daarnaast moet hij de stof of het leder bestellen en andere benodigden materialen. Omdat de fabrikant vaak meerdere modellen in zijn assortiment heeft moet deze zijn productiehal in orde maken om een bepaald product te gaan fabriceren. Dat doet hij pas als er meerdere bestellingen zijn geplaatst voor dit type bankstel. De productie van het bankstel is pas rendabel wanneer de fabrikant bijvoorbeeld 100 bestellingen heeft ontvangen. Blijft het aantal bestellingen uit dan moet de fabrikant de productie van het bankstel uitstellen tot het benodigde aantal is bereikt.

De volgende stap is het:

Transport

Vaak worden meubels, of onderdelen daarvan in het buitenland gemaakt. Voordat er een zending kan worden getransporteerd met bijvoorbeeld een zeecontainer of vrachtwagen moet zo’n transport wel eerst vol zijn voordat het rendabel is om de zending te versturen.

Wanneer de zending dan is aangekomen op plaats van bestemming, vaak een overslagbedrijf, worden de goederen eerst gesorteerd en dan pas vervoerd naar de winkelier. Omdat een winkelier ook afhankelijk is van zijn transport en routes duurt het vaak nog circa een week voordat het bankstel uiteindelijk bij u in de kamer staat.

Wat is een normale levertijd?

Een normale levertijd is gemiddeld 8 tot 10 weken. Dit zijn gemiddelden en altijd onder voorbehoud. Levertijden kunnen in sommige gevallen uitlopen naar drie of vier maanden om bovengenoemde redenen. Wij doen er vanzelfsprekend alles aan uw order zo snel mogelijk bij u thuis te hebben. Toch vinden wij het belangrijk dat u het verhaal achter onze levertijden op voorhand kent.

 

Moet ik online bestellen?2015-08-17T19:28:08+01:00

Nee hoor, u kunt ons ook gewoon bellen of mailen voor uw bestelling.

Hebben jullie alle artikelen van de webshop in de showroom staan?2015-11-13T08:27:47+01:00

Nee, helaas niet. Onze showroom is in hartje Amsterdam waar meters schaars zijn. Ondanks de riante afmetingen van onze showroom is de ruimte toch niet groot genoeg om alles tentoon te stellen. Mocht u dus echt voor een specifiek item willen komen laat het ons van te voren weten. Wij doen er alles aan om deze op tijd in huis te hebben.

Kan ik ook ‘s-avonds of in het weekend langskomen?2015-08-17T19:31:42+01:00

Jazeker, maar dan wel altijd op afspraak! Wij begrijpen goed dat doordeweeks lang niet altijd uitkomt. Neemt u gewoon even contact met ons op om een ander tijdstip af te spreken.

Moet ik altijd een afspraak maken om in jullie showroom te kijken?2015-08-17T19:22:13+01:00

Nee hoor, u kunt doordeweeks gedurende kantooruren gewoon langskomen. Echter hebben wij persoonlijk de voorkeur ook echt tijd uit te trekken om uw vragen te beantwoorden. Dit kan zonder afspraak vaak niet, het kan zelfs voorkomen dat er niemand aanwezig is die uw specifieke vragen kan beantwoorden (wij zijn regelmatig voor projecten op locatie). Bij voorkeur maakt u dus een afspraak zodat wij echt de tijd kunnen nemen u te informeren en adviseren!

Hoe gaan jullie om met het verzenden van grote objecten zoals tafels?2015-08-25T08:04:50+01:00

Wanneer wij niet met standaard zendingen van PostNL kunnen werken (maximaal 30 kilo, 175x78x58cm) dan besteden wij het transport uit aan PostNL@home. Houdt u er wel rekening mee dat de standaard levering dan tot over de eerste drempel gaat. Wilt u meer bezorgservice neemt u dan contact met ons op voor de mogelijkheden.